torsdag 1 september 2011

May it be

(bild lånad av Google.se)

Jag öppnar mina ögon och ser på henne med kärlek
Jag hör hennes röst och jag lyssnar på henne med respekt
Jag ser hennes skönhet och varje steg på henne jag tar, tar jag med vördnad
Jag ser hennes rike med rikedomar och allt hon ger tar jag emot med tacksamhet

Hon är kärleken, ljuset, den vårdande, omhändertagande modern
Hon är sanningen och hennes lagar är lagar av kärlek
Hon är urkraften som ger oss energi, styrka och värme
Hon är källan som ger kraft, harmoni och balans
Hon bär på alla riken, riken som även finns inom oss och som vi kan spegla oss i
Hon är modern och hon omfamnar, skyddar och lägger sin hand på oss
Hon är modern och vi måste omfamna, skydda och lägga vår hand på henne

Jag ger henne min kärlek, respekt, tillit, vördnad och tacksamhet
Jag speglar mig i henne och får detsamma åter
Jag är hon och hon är jag
Vi är oseparerade, vi är ett
Mitt löfte bor inom henne

Den kärlek och omtanke hon strålar sänder jag er alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar