tisdag 13 september 2011

För att växa

behöver vi rätt näring.



Att vara i vårt sanna jag och lyssna till vår egen inre röst, vårt hjärtats röst leder oss på rätt väg.
Om vi inte går vår egen väg, den väg som vi är ämnade att vandra så går vi vilse och blir vilsna både i hjärta och själ. Jag har skrivit och sagt det så många gånger förr men jag säger det igen, vi är unika och det som är unikt är aldrig helt likt något annat eller annan. Vi behöver inte följa alla ideal som samhället och människan har skapat för vi är vackra precis som vi är.
Det vi gör ska vi göra för oss själva men vi ska göra det med ljus och kärlek, den energi vi då bygger upp inom oss själva kan vi sedan ge till allt & alla. Detta skapar harmoni och växt.

För att komma hit så måste vi jobba aktivt med våra tankar, våra tankar skapas först genom en känsla, känslan kommer alltid före tanken och det är här vi måste bli medvetna, att inte ändra känslan i tanken.
Det som gör att vår tanke eller handling färändras är bl.a gamla mönster, vad som anses vara ok, rädslor, avund, att inte bli accepterad av andra.
Men om våra känslor som vi först känner innan de blir till tankar eller handlingar är av kärlek och ljus, varför ska vi då ändra dom?

Jag hörde en gång en kvinna berätta om en vis man som en gång sa: - Vad andra människor tycker & tänker om dig är inte din ensak, det är deras.
Först fattade jag inte vad hon menade men ju mer jag tänkte på det ju mer förstod jag dess sanning.

Om vi handlar med ljus och kärlek till oss själva och andra, om vi förstår och accepterar alla och allt som dom är så försvinner de orättfärdiga tankarna.
Alla har vi olika saker att lära och därför så ser våra liv olika ut och vi ska inte dömma.
Vi är ljus och vi är kärlek, så enkelt är det bara :).

Föreställ er en kort stund hur vår värld skulle se ut om alla handlade från hjärtat.
Mmmm... helt underbart.

Och genom att sända ut ljus & kärlek till andra och alltet så kan vi hjälpa, inte bara andra utan också oss själva.

Önskar alla en underbar dag och jag sänder massor av ljus och kärlek till er alla.
Kramis ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar