tisdag 27 september 2011

Vikten av att förlåta

Jag har fått en djup insikt i hur jag påverkar mitt eget varande i det jag möter utanför mig själv (som igentligen är det jag möter inom mig själv).
Om jag tittar på det jag möter, det som jag upplever negativt för mig eller mot mig, när jag går djupt in i den känslan så upptäcker jag att det är inte vad jag upplever att andra gör mot mig som är sårande eller hemskt, utan det är det jag gör mot mig själv som är det.

Låter det snurrigt? :)

Det är det inte. Det handlar om spegling och att bli medveten om vad vi själva tillför.
Genom att titta på en specifik känsla eller händelse och verkligen analysera det.
Att vara ärliga mot oss själva och ställa oss frågan om något av detta ligger hos mig själv?
Är det något av det jag upplever som jag påverkar själv? Är det något jag måste ändra på
Ni kommer att bli förvånade över svaren ni hittar.
Men dom svaren kommer att hjälpa er att kunna se verkligheten och att utvecklas.



Vikten av att förlåta sig själv och andra är en otroligt viktig del i vårt mående.
När du förlåter i hjärtat, vilken känsla känner du då?
Genom att förlåta, släppa och vandra vidare så blir du inte kvar i gamla mönster.
Du blir ett vatten som stilla flödar fram med kärlek till dig själv och när du känner kärlek till dig själv så kan du dela den till alla.
Detta skapar ringar på vattnet och tar dig dit du ska.

Förlåt er själva!

Tusen och åter tusen karmar till er alla och naturligtvis massor av ljus och kärlek :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar