fredag 16 september 2011

Höstens intåg



Den underbara hösten närmar sig med stormsteg och jag njuter av att bara vara.
Jag följer naturens gång, cyklerna, det är nu tid att vända sig inåt, att vila för att hålla sin kraft.
Solen avtar mer och mer, dag för dag. Moder jord förbereder sig för vila.
Titta på naturen, blommornas och trädens rötter drar tillbaka sin näring ner i rötterna inför vintern, för att till våren på nytt kunna slå ut i sin fulla prakt. Djuren har fyllt sina magasin med föda för att klara av den tid som kommer, lägger sig i dvala.

Vi är också en del av naturen men vi följer inte naturens gång, vi följer inte årshjulet och dess skiftningar, vi följer inte det naturliga och det som våra kroppar talar om för oss.
Oavsett om det är vår, sommar, höst eller vinter så ångar vi på i max.
Kroppen och själen behöver vila för att vi ska må bra. Nu menar jag inte att vi inte ska göra någonting alls, vi ska jobba, vi har vissa sysslor som vi behöver göra för att överleva och må bra men det vi ska tillåta oss att göra därefter är att vara i vila.



Jag känner mig precis som björnen som går ner i sitt ide nu i oktober, jag känner kroppens klocka, jag njuter av att vara centrerad och i vila, jag drar ner på tempot och gör det jag gör i stillhet och ro.
Jag tänder ljus i mörkret och myser.

Känn er klocka och lyssna på den, för även vi bär på den precis som djuren.

Massor med kärlek & ljus sänder jag ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar