fredag 2 september 2011

Ondskan eller det negativa

Min tro att det finns gott i alla kan ingen ta ifrån mig. Ingen föds ond.
Har du någon gång sett in i en bebis ögon och sett ondska?

Avund, svartsjuka och misstro är tillstånd som inte gör oss lyckliga.
Vi behöver inte känna detta, vi måste inse att vi alla har samma värde.
Och genom att se med ljus och kärlek så blir det ännu tydligare.

Jag har så länge jag kan minnas använt mig av dessa ord, ljus & kärlek.
Och det är min övertygelse att jag kan påverka genom att sända det vidare till alla jag möter.

Visst, jag är ingen övermänniska, även jag trillar dit på att ibland känna både avund, svartsjuka och misstro men jag blir ganska snabbt medveten om min tankar och kan styra om dom till ljuset.

Tänk om alla medier, både tv och dagspress för en dag enbart fokuserade på att rapportera om allt fantastiskt som händer i världen, förtstå vilken slagkraft det skulle få.
Jag tycker att det i dagens samhälle läggs alldeles för mycket fokus på allt det hemska som händer, jag säger inte att vi ska blunda för det men jag tror att det man ger näring till växer oavsett vad det är, i detta fallet så syftar jag på ondskan i alla former.
Tänk om man för varje ond sak man rapporterade om var tvungen att följas av två goda och kärleksfulla nyheter :).

Jag uppmanar alla att bli medveten över när de mörka tankarna kommer och vända dom till ljusa.
Det gör inte bara att vi själva mår bättre utan vi är även med och påverkar att alltet fylls med ljus & kärlek.


Som vanligt så sänder jag mängder med ljus och kärlek till er alla, walk in beuty :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar