måndag 26 september 2011

Moral!

I helgen så har jag varit för mig själv och bara laddat batterierna.
Jag har delat med mig av ljus och kärlek till dom som behöver det, det har tagit kraft men då har jag bara tagit en promenat ut i skogen för att fylla på och det har blivit några om dagen :).

Jag har haft en ekorre med mig hela helgen, han har skuttat omkring och gjort vad han nu har gjort.
Han har kikat nyfiket på mig med sina vackra ögon och naturligtvis så måste jag kolla upp vad han säger.


"Ut med det gamla och in med det nya. Min gåva är upptäckarglädje.
Gör dig av med det gamla och skapa därigenom nya möjligheter."

Jag lyssnar och jag har förstått.
Tack, kära vän :).

Det är så många som styrs av moral, som bromsar sig själva för att det kanske inte passar in i hur man ska agera eller vara.
Men vad är då moral och vart kommer den ifrån?
Moralen fångar all livsenergi i sitt eget sinnes trång gränser, där finns inget flöde.
Mycket blir stelt och allvarligt, antingen så är det svart eller vitt.
Vi kan ha fostrats med rigida idéer om bra och dåligt, syndigt och dygdigt, passande och opassande, moral och omoral.
Vi måste komma ihåg att dessa fördömanden är ett resultat av vår uppfostran.
Och vare sig våra fördömanden gäller oss själva eller andra, hindrar den oss från att uppleva vår inre skönhet och helighet.
Endast om vi bryter oss ur uppfostrans fångenskap och når till vårt eget hjärtas sanning, kan vi börja se livet som det verkligen är.

Var dom kärleksfulla människor ni är ämnade att vara, var medveten och dela med er av ert ljus och kärlek. Det ger er så mycket, både från er själva och alltet.

Så kärlek, ljus och styrka sänder jag er alla :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar