måndag 12 september 2011

Yin & Yang

(Bild lånad av Google.se)

Jag känner mig starkt förankrad och jag blir klarare och klarare över en hel del massa saker.
I helgen så har jag verkligen balanserat upp mig och det ger mig en otrolig energi.
Att vara medveten om hur vi lever våra liv, att vi balanserar upp görandet och varandet är otroligt viktigt för vår kroppsliga och mentala hälsa.

Vi är alldeles för mycket Yang idag, vi är oftast på tusen ställen samtidigt. Ett exempel på detta är när vi  innan vi ens har börjat vår arbetsdag så är vi redan vid dagens slut, i tanken så har vi fixat maten, skjutsat barnen på olika aktiviteter och medans dom varit där så har vi passat på och handla...pust..:).
Inte konstigt att vi blir stressade och kanske lite omedgörliga.
Ett ständigt görande skapar stress och stress är ju inte bra för hälsan, det vet vi ju och ändå stressar vi. Varför?
Så när The Grandmothers pratar om att det är för mycket Yang i dagens värld så kan vi förstå vårt stressade beteende. Det är bara ett exempel om vad Yangenregierna skapar.

Yin däremot är den mottagande, omhändertagande energin.
Att vila i hennes famn och vara förankrad med jorden, att bara vara och ta emot.
Den fyller oss med ny energi och ger oss samtidigt möjlighet till introspektion, att vända oss inåt och lyssna på vårt hjärta, om vi har hittat det.

Vi behöver både vara Yin & Yang för att bli balanserade och välmående, båda är lika viktiga.

Idag så sänder jag massor med Yin-energi till er alla och naturligtvis massor med ljus & kärlek :)
Önskar er alla en underbar dag.
// Kramis



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar