måndag 23 maj 2011

Vi har alla olika saker att lära

Vem har sagt att livet ska vara enkelt?

Många gånger kan vi tycka att livet är orättvist men vi får inte glömma bort att vi många gånger också tycker att det är helt fantastiskt.

Min tro är att livet är en skola och hur mycket skulle vi lära oss om det bara var en dans på rosor?
Vi har alla olika livsöden, olika saker att lära och därför möter vi också olika prövningar.



Om inte missnöje fanns så skulle inte nöjdhet finnas.
Om inte omöjligheter fanns så skulle inte möjligheter finnas.
Om inte motgångar fanns så skulle inte medgång finnas.
Osv.......

//
Tusen kramar & massor av kärlek :)

2 kommentarer:

  1. Hihi, snacka om att allt kommer till en som man behöver! Här sparkar jag äntligen igång min sovande blogg igen, läser din kommentar på mitt sista inlägg (i november!), ser i min länklista att Anna har skrivit ett inlägg på sin blogg som jag missat, läser fler missade inlägg när jag väl är inne på hennes blogg, får för mig att klicka in mig på kommentarer under ETT av hennes inlägg, hittar att du har en blogg, tittar så slutligen in på denna blogg.....och hittar Sinnesrobönen det första jag ser.

    Summa sumarum: Det var PRECIS vad jag behövde just nu!!!

    Tack för att du är du och att du hjälper universum att ge mig det jag behöver! <3 Kram//Millan

    SvaraRadera
  2. Men hej gumman :).
    Vad kul att du har hittat hit.
    Tack för dina fina ord.

    Skickar massor med ljus & kärlek till dig.
    //Kramis

    SvaraRadera