torsdag 26 maj 2011

Källan



Jag pratar ofta om källan. Och det fantastiska är att vi Alla har tillgång till en oändlig reservoar av energi. För att komma i kontakt med denna källa så behöver vi vara förankrade, centrerade och i tysthet. Vi får inte kontakt med vår källa genom tänkande och planerande.

Igår kväll så var jag så otroligt trött och hade helst gått och lagt mig direkt efter maten.
Men istället så gick jag ut i skogen, satt mig på en sten och lät vinden ränsa mitt sinne (för det blåste rejält). Jag blundade och tog åt mig av alla intryck jag kunde få, dofterna och fågelsången.
Jag koncentrerade mig på min andning och slappnade av.
Genom detta enkla handlande så fick jag kontakt med min egen källa och den gav mig ny energi.


Men det bästa med källan är att du alltid bär den med dig, du behöver inte gå hemifrån för att hitta den. Lägg dig eller sätt dig bara i tystnad, låt axlarna falla, slut dina ögon och andas så är du där.

Önskar alla en underbar dag :)

// Kram på er.

2 kommentarer:

  1. Älskade du om du visste hur mycket jag behövde bli påmind om det nu. TACK

    SvaraRadera
  2. Hej Hjärtat
    Det var så lite så :).
    Kram på dig

    SvaraRadera