tisdag 17 maj 2011

Hägg & Syren

Nu befinner vi i oss i tiden mellan hägg & syren. Det här är den tid på våren som jag gillar allra bäst.
Stannade och luktade på en häggblomma på vägen till jobbet i morse, helt underbart, jag kan fortfarande förnimma doften av den.

Åhh..jag njuter i både hjärta & själ :). Tänk vad naturen ger, nu behöver vi inte springa i blomsteraffärer för att pryda vårt hem.

Så ut med er och dofta på häggen eller varför inte plocka in några kvistar att njuta av.
När ni ändå är igång så kan ni plocka en extra bukett till den griniga grannen eller till den gulliga tanten som inte själv tar sig ut. Snacka om dubbel glädje och njutning.

Massor med kärlek till er alla :)



2 kommentarer:

  1. Fina, fina du .. jag sitter med ett stort flin över hela ansiktet för att jag blev så glad av dina rader .. och jag kan se dig framför mig, luktandes på blommorna och alldeles nöjd över hur underbart det är, denna årstid :)

    Kärlek till dig du vackra människa // Anna

    SvaraRadera
  2. Tack, söta du.
    Jag känner mig verkligen som tjuren Ferdinand :)
    Kärlek till dig.

    SvaraRadera