tisdag 3 maj 2011

Patrik Sjöberg

Tänk om vi kunde se och lyfta fram all den kunskap finns hos oss människor.

Alla fantastiskt duktiga lärda som brinner för sina yrkesval och som gör det med en vilja att hjälpa andra i svåra livssituationer. Deras kunskaper är ju kända och etablerade men inte mindre viktiga för det.

Men dom jag verkligen vill lyfta fram är alla dessa människor som har upplevt och genomlidit en massa hemskheter, nu behöver det inte bara vara våldsamma handlingar utan även att man kanske rent allmänt har gått igenom svåra stunder i livet.
Det är ju dom som verkligen besitter kunskapen om dom olika situationerna, händelserna som dom har levt i och med. Men dom har överlevt och kunnat gå vidare.
Det kan gälla kvinnomisshandel, barnmisshandel, sexuellt utnutjande, alkoholism, narkotikamissbruk, medberoende, ja, listan kan göras lång.
Jag tror att många av dessa människor inte inser hur viktiga dom är för andra i samma situation.
Att det är dom som verkligen kan hjälpa, stötta och förstå. Den kunskap dom besitter kan man inte läsa sig till. Den kunskapen kan inte jämföras med någon annan. Den är unik och den är otroligt viktig.

Tänk om samhället kunde inse vilka otroliga kunskaper dessa människor har och verkligen ta vara på den. Jag tror att detta inte bara skulle hjälpa dom som befinner sig i en svår situation idag utan även hjälpa dom som överlevt det, genom att hjälpa andra så tror jag att dom samtidigt bearbetar sin egen smärta och kanske kan det göra det lättare att själva gå vidare och kanske finna en mening med allt elände.

Ingen har väll undgått att höra om Patrik Sjöbergs berättelse. Han är en bland många som idag gör ett otroligt arbete.
Jag beundar verkligen Patrik Sjöberg och jag sänder honom massor med kramar och lycka till. Han personifierar verkligt mod, kärlek och styrka. Det är sånna som han som gör att jag kan känna att jag är stolt över att vara människa. Jag är tror att han redan idag har hjälpt många, bara genom att gå ut och prata om det som hänt och jag är övertygad om att han kommer att hjälpa ännu fler i framtiden. Och jag hoppas verkligen att samhället välkommnar detta och inte motarbetar honom. Men det känns som att han besitter en enorm styrka och inget kommer att kunna stoppa honom i detta arbete, men allt blir ju så mycket lättare om alla hjälps åt för att sträva mot samma mål.

Jag uppmanar alla att köpa och läsa hans bok för att hjälpa och stötta honom.
Köp den idag!

// Massor med ljus och kärlek till alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar