onsdag 25 maj 2011

Längtan

Kommer på mig själv att jag sitter och längtar efter semestern, något jag nog inte är ensam om att göra. Men så slår mig tanken att det går ju inte att sitta här och längta dit nu, för om mina tankar bara finns där så kommer jag ju att tappa denna underbara tid. Det är inte fel att längta efter något bara man inte glömmer bort vart man är.
Så nu tar jag mig i kragen och är här och nu.

Klockan är bara 07,30 men redan nu så har jag mött olika saker som fått mig att le och må bra.

På min dagliga morgonpromenad med vovven så mötte vi en otroligt tjusig varelse på vår väg, igelkotten var ute på sin jakt efter frukost och han var otroligt söt. Bara älskar deras lilla söta nos.
Vi stog och tittade på honom länge och njöt av hans närvaro. Den fick mig att le.




På bussen in till jobbet så kunde jag inte undgå att höra två unga tjejer som satt och planerade sitt liv efter studenten. Och det var så härligt att höra deras tankar & drömmar och det som var ännu mer fantastiskt var att dom inte såg några gränser i sitt planerande. Detta fick mig också att le.

När jag kom till jobbet så kunde jag inte låta bli att plocka en bukett med lila bondsyrener som växer utanför. Nu står dom i en vas på bordet och sprider en härlig doft i lokalen. Det får mig också att le.

Och detta är bara början på denna underbara dag, jag är övertygad om att jag kommer att möta fler saker under dagen som kommer att få mig att le flera gånger.

Vet ni vad igelkotten har för medicin?
Jo, den säger:
Släpp in kärleken i ditt liv. Det är dags att öppna ditt hjärta.
Min gåva till dig är att ge och få kärlek.
Var inte rädd för kärleken.

När jag nu ser detta budskap så ler jag igen :).

Önskar alla underbara varelser en helt fantastisk dag, njut av den, omfamna den och fånga den.

// Massor men kärlek till er.

2 kommentarer:

  1. Hej hjärtegull,
    jag såg också en igelkotte igår .. så gölli så man smäller avoch nu fick jag veta vad det betyder också;)
    Ha en underbar dag.

    Kramar // Anna

    SvaraRadera
  2. Men hejsan, då behöver vi samma medicin du & jag.
    Tack detsamma till dig :).

    Kramis

    SvaraRadera