tisdag 24 maj 2011

Änglar, finns dom?

(bild lånad av Google.se)


Mitt svar är ett stort JA :).
Dom behöver inte nödvändigtvis vara människoliknande varelser med utväxta vingar på skuldrorna men för mig så är det precis så min ängel ser ut.
Änglar är för mig kärlekens budbärare. Dom guidar, tröstar och hjälper.
Vi kallar dom också för vägledare och det underbara är att vi alla bär en inom oss.
Ofta så kan vi vara motvilliga att lita på den inre vägledningen när den kommer till oss, vi är så vana vid att följa råd som kommer utifrån oss själva. Det är naturligtvis underbart med människor som på alla sätt vill hjälpa oss och vill oss väl, men ofta så stämmer det inte överens med vår egen känsla.
Att lyssna på sin egen känsla, sin egen inre röst och vägledare gör att vi känner oss mera hel, mera integrerad och vi utgår ifrån vår innersta kärna. Om vi följer denna känsla, detta ljus så kommer den att ta oss exakt dit vi ska.

Meditation hjälper oss att få kontakt med våra hjälpare och med oss själva.
Vårt eget sanna jag, utan föreställanden. Vi bara är.
När jag började meditera så kom jag på mig själv att jag ofta gick in och ändrade mina tankar till den bild jag trodde mig vara bättre att vara för att det skulle vara mera accepterat, för att det skulle vara bättre sidor/egenskaper än dom jag igentligen hade. Men genom att upptäcka detta spel så kunde jag med ärliga ögon se spelet och göra något åt det.
Det gäller att inte ge upp, utan vara öppen och lyssna och se när man själv försöker lura sig själv.
Till slut så når vi vår inre kärna, vår egen sanna röst och även vår vägledares.

Det som är så underbart med våra vägledare är att dom alltid finns vid vår sida, det är bara att vända sig till dom så finns dom där, oavsett tid på dygnet. Vi är aldrig ensam. Och det dom ger är alltid fylld med kärlek och en önskan om vårt högsta bästa.

Vi är inte som alla andra, vi är unika och underbara med alla våra olikheter.

// Tusen kramar och massor med kärlek till er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar