torsdag 19 maj 2011

Blommor

Jag har så länge jag kan minnas älskat blommor och även att plocka dom. Vilken liten flicka gör inte det :). Jag har speciellt 2 saker jag kommer ihåg, den första är att jag gick och plockade små buketter och gav dom till de gamla tanterna i mitt bostadsområde, jag kunde ägna en hel dag till detta, jag minns att dom blev otroligt glada och ofta hade dom en karamell att bjuda på.
Det andra är att jag gick på kyrkogården och tog en blomma lite här och där av dom som hade mycket blommor och satt dom hos dom som inte hade några. En vuxen vet att man inte gör så men jag som liten såg inget fel i detta.



Jag var hos min mamma för några dagar sen och hade med mig en pelargon och några penseér som jag tyckte att hon skulle smycka balkongen med. Hon blev som vanligt mycket glad.
Vi fikade och pratade och när jag skulle gå så kramade vi om varandra, då sa hon så här: - du gör som i sången du. Jag förstod ingenting och då tilla hon: - du ger mig mina blommor medans jag lever.
Jag har inte haft en tanke på det tidigare men när hon sa så kände jag i mitt hjärta hur glad hon verkligen var över mina blommor.
Detta är något jag ska ta med mig, inte bara till min mamma utan även till andra.
En blomma säger så mycket och i denna tid så finns dom ju i överflöd.
Så varför inte ta och glädja någon man tycker om eller någon som behöver uppmuntras.

Så jag sänder massor med kärlek och blommor till er idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar