onsdag 11 maj 2011

Livet kan

förändras på en sekund. Det finns mycket som jag kanske gnäller över eller lägger för stor vikt på som igentligen inte betyder ett dugg.
När man ser hur skör tråden mellan liv och död kan vara så blir ens problem nästan obefintliga.
I helgen så var jag nära att mista en nära anhörig, hade det inte varit för den otroligt skickliga vårdpersonalen så hade inte utgången varit så bra. Ännu är läget kritiskt men ändå stabilt.

Har ju varit med om detta för men man glömmer ju så fort. Men det jag känner och värdesätter idag blir så tydligt, mina nära och kära, både familj & vänner. Att ta vara på varandra, att umgås, för vi vet aldrig när vår tid är över. Det kan som sagt förändras på en sekund.

Jag är otroligt trött men tacksamheten är ännu större.
Tacksamheten till livet.

( Dagsländan, ena dagen finns den där, nästa är den borta)



Anledningen till att jag delar med mig av detta är att jag vill påminna om att det är så otroligt viktigt att lägga focus på rätt saker, att ta vara på och njuta av varandra och det vi möter i vardagen.
Att leva här och nu och göra det vi vill göra och inte bara en massa måsten, att ge oss tid att koppla av och ge oss egen tid. Ja, listan kan göras lång.

Efter denna helg så betalar jag gladeligen skatt och jag tänker inte klanka ner på sjukvården för när det verkligen gäller så möter vi den verkliga eliten, vilken otrolig yrkesskicklighet och vilket otroligt bemötande och omhändertagande. Massor med rosor till dom.

Carpe diem är ett ord som används väldigt lättvindigt men att verkligen leva efter det är svårare, tänk efter hur ni själva gör, lever ni efter det eller är det bara en fras ni säger.
Lägg märke till när ni säger det och gör ert bästa att leva efter det.


//
Skickar massor med kramar & kärlek till alla mina nära & kära + alla andra

1 kommentar:

  1. Älskade vän .. jag kan känna din rädsla genom de rader du skriver coh jag kan även känna tacksamheten över livet .. och det är precis som du säger .. livet är flyktigt.

    Här ena sekunden och borta den andra.

    Att ha förmågan att kunna fånga dagen .. det är en ynnest och en lyx som fler borde ta till vara. Så att man, när livet är flyktigt, kan säga att vi tog vara av livet efter bästa förmåga.



    All kärlek i hela universum till dig, min vackra vän // Anna

    SvaraRadera