tisdag 3 maj 2011

Igår var

en sån där helt fantastisk kväll :). Visst, det var inte varmt i luften och det flög några snöflingor men vad gör väll det, inget som lite varma kläder och en eld kan ge bot på. Vi fick vara helt ensamma, ja nästan i alla fall, fåglar fanns det gått om och dom lät en hel del också. Undrar vad dom säger till varandra?, kanske - kolla in mina vackra fjädrar, det är mig du ska ta :), kanske tur att vi inte vet, det skulle nog bli genant för oss människor, för det som djuren tar för givet och naturligt ska vi helst hålla för oss själva, märkligt.

Jag kan fortfarande känna lukten av rök i mitt hår men det gör inget för jag tycker faktiskt att det luktar gott. Men det är otroligt vilken förmåga den har att bita sig fast.
Jag bara älskar elden, den är så rogivande sen så är den ju också ett otroligt bra verktyg för att elda upp det som man inte vill ha i sitt liv.

Ett litet tips, skriv ner på en lapp allt som du vill bli av med i ditt liv, det kan tex vara egenskaper, känslor eller situationer. Lämna sedan över det till elden genom att slänga in lappen i den och låt dom försvinna bland lågorna.

Eldenstaden har ju sedan urminnes tider varit en naturlig samlingsplats, det var där man samlades efter en lång arbetsdag, den var inte bara en värmekälla eller ett verktyg för att kunna tillreda mat utan den hade också en väldigt viktig social uppgift, där var runt den som man hade sina rådslag.
Och än idag så ger den oss det, vem tycker inte om att samlas runt en eld, grilla lite och bara umgås, det är så otroligt avslappnande och en otroligt nyttig medicin som vi så lätt kan använda oss utav.




Det var helt fantsatiskt vackert med alla vitsippor och det var helt underbart att slå sig ner mitt ibland dom och meditera. Att fåglarna kvittrade och vattnet porlade i bakgrunden gjorde inte saken sämre. Att bara slappna av, släppa allt görande, bara focusera på sin andning och koppla av, helt underbart.

Naturen och skogen bär också på en otroligt viktig medicin, den har egenskapen att ge oss vila i sinnet.
Det är bara synd att så få tar sig tiden att vistas i den. Man ser inte skogen för alla träden :).
Men det ger oss så otroligt mycket energi. Jag brukar säga så här.
- Föreställ er hur mycket ved en stor gran ger och hur mycket värme ( energi ) dessa vedträn alstrar, tänk er då hur mycket energi ni är omgiven av när ni befinner er mitt ute i skogen. Ta vara på denna energi.
Vi kan åka långt och lägga ut massor med pengar för att åka iväg på spa, det är inget fel på det men jag blir lite frustrerad av att männsikor inte ser de naturliga tillgångarna som finns runt omkring oss.
Så lätta att nå och inte behöver man betala entre heller :).

Tack, fina Monica och Maria för en helt fantastisk kväll. Det är alltid lika givande att umgås tillsammans med er.

Ja, denna kväll kommer jag att leva länge på och när jag känner att krafterna börjar sina så vet jag vart jag ska vända mig igen och igen och igen. Det är en otrolig rikedom och jag är så tacksam för att jag har möjligheten, att jag ser att jag har möjligheten och framförallt att jag ger mig själv den tid som krävs för att göra det möjligt för mig utnyttja den.

Tusen kramar till er alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar