onsdag 18 maj 2011

Människor

I min värld så är vi alla människor, oavsett kultur, religion, sexuell läggning, nationalitet eller hudfärg. För det är ju faktiskt så att alla människor är färgade, annars så skulle vi inte synas :).
Vi är regnbågsfolket. Vi är en enhet - en helhet.
Jag tror också att vi alla i grunden är goda men under resans gång så stöter många av oss på olika händelser som skadar vårt mående och därmed också vårt handlande.
Jag önskar att jag kunde ta alla sårade och osedda människor i min famn och ge dom all kärlek som dom så väl behöver för att läka.

(bild lånad av Goggle.se)


Om jag fick bestämma så skulle världens gränser försvinna och vi skulle förstå att vi alla är jordbor och inte, svenskar, italienare eller greker. Vi skulle ta vara på jordens resurser och fördela dom rättvist, vi skulle dela med oss av våra fantastiska egenskaper och kunnande. Alltid med en tanke på att hjälpa vår nästa. Vi skulle vara rädda om jordens tillgångar och inte skövla den för egen vinning.
Om något barn blev föräldralöst så skulle genast någon annan vuxen finnas där för att ge den kärlek och omvårdand som barnet så väl behöver för att bli en trygg och kärleksfull vuxen.

Det är dags att inse livets gåva. Det är dags för kommunikation och dags att dela alla de skatter som vi alla har att tillföra helheten.
När detta sker så finns det ingen som klamrar sig fast vid något eller någon. Det är en väncirkel utan rädsla för att känna sig under- eller överlägsen.
Vi ser den gemensamma källan för vår mänsklighet, det gemensamma ursprunget till våra drömmar, vårt hopp och våra rädslor. Vi inser att vi alla är sammanbundna i existensens stora mirakel.

Jag har en tro till detta och en tro till mänsklighetens grundläggande godhet.
Genom att dela med oss av vår kärlek i både tankar och handling så bidrar vi till att förverkliga detta.

Allt är befruktat av det maskulina, fött av det feminina och inget ont får göras som skadar barnen.

Sänder ut massor med kärlek till er alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar