onsdag 6 april 2011

Vänskap

(Bild lånad av Google.se)

Vän, vänskap, vänlighet.
Jag känner sån otrolig glädje i alla människor som korsat och korsar min väg och jag är dom evigt tacksam för allt dom lärt mig. Eftersom vi alla är unika så har vi också olika saker att lära ut och förmedla, alla tillför något till helheten. Och att man möter vissa människor under vissa perioder i sitt liv tror jag beror på att vi behöver den läran just då eller att vi behöver ge den exakt då.
Vänskap beskrivs på så många olika sätt, men vänskap för mig är att jag kan känna tillit, respekt och kärlek och att jag vet att den är besvarad, villkorslöst. Utan att förvänta något tillbaka, man ger för att man vill ge.
Det finns inget tvingande i kontakten, inga behov, ingen önskan att förändra den andra.

Dessa ord kommer ifrån ett barn och jag tycker att dom är så otroligt fina:

"En riktig vän säger att man kan, fast man inte kan och hjälper en till man kan"

Vi ska vara rädda om våra vänner och vårda dom ömt.

Massor med kramar

2 kommentarer:

  1. Alldeles sant .. jag älskar min nästa förutsättningslöst och utan krav .. med öppet sinne. Jag ger och får. I ett ständigt kretslopp.

    DU är en sann vän för mig.

    I ordets och meningens alla betydelser.

    Så du vet <3

    Kärlek // Anna

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Anna.
    Jag säger detsamma till dig :).
    Tusen Kramar

    SvaraRadera