tisdag 12 april 2011

Utanför oss själva

(bild lånad av google.se)


Jag kommer på mig själv att jag ofta söker utanför mig själv för att hitta svar och lösningar trots att jag vet att jag ska vända blicken inåt, det är ju där de svar som är äkta för mig finns.

Det är så lätt att fastna i gamla mönster och när vi letar utanför oss själva så är oftast svaren vi får andras sanningar. När vårt focus ligger på det yttre så fastnar vi ofta i fördömanden - det är bra, det är dåligt, det här vill jag, det här vill jag inte. Dessa fördömanden håller oss fångna i våra illusioner, i våra gamla mönster och vanor. Det är när vi släpper taget om vårt fördömande sinne och tittar inåt som vi kan se bortom illusionen och se vår egen sanning.
Det ända som skiljer drömmen och det verkliga är att verkligheten tillåter dig att tvivla, drömmen tillåter inga tvivel.

Och idag är det dags att hitta mina drömmar, mina djupaste önskningar och sätta dom på pränt för att imorgon skapa min egen drömsköld. Den är till för att hjälpa mig att hålla focus på det JAG verkligen vill & vill ha i mitt liv.

Tusen kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar