torsdag 14 april 2011

Kreativitet



Så himla underbart att vara kreativ. Jag riktigt känner hur energierna stiger inom mig samtidigt som jag känner mig otroligt lugn och avslappnad. Hade en himla mysig kväll igår när min vän Anna och jag satte våra drömmar och önskningar på våra alldeles egna skattkartor.
Det är sjukt vad tiden rinner iväg när man gör något som man gillar. Jag har hittat en dröm som jag ska vara otroligt rädd om, jag ska slänga på massor med bränsle på den så att den kan växa, expandera och transformeras och jag vet i hela mitt hjärta att det är rätt. Jag får så tydliga kvitton på det hela tiden.

Jag har suttit fast i ett skruvstäd, jag har varit fast i sinnets tudelning och obeslutsamhet. Ska jag gå hit eller dit?, ska jag säga ja eller nej?. Mina tankar och min tvivel har varit mina största medbrottslingar till att jag inte har lyssnat. Ända sättet att ta mig ur detta dilemma är att släppa allt som hindrar mig, inte göra några listor över plus och minus eller försöka klura ut det med huvudet.
Jag vet att jag har sagt det förr men jag säger det igen, - Jag ska följa mitt hjärta.

Nu ska jag hoppa bungy jump utan lina i vetskap om att jag kommer att landa mjukt.

Tusen kramar

4 kommentarer:

  1. Lyssna på ditt inre och följ ditt hjärta! Låter hur härligt som helst. Är övertygad om att det blir så bra du vill det ska bli.
    Kram <3

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket vännen :)
    Bamsekram till dig.

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag känner igen mig i det du skriver :) Kommer ihåg mina nästan identiska inlägg jag skrev på min gamla blogg i september 2009.

    "Visst känns det alltid så skönt när man har velat fram och tillbaka en längre tid och till sist fattar ett beslut. Kanske har man hela tiden, egentligen vetat att man skulle komma dit. Jag är så otroligt tacksam för att jag öppnat mina dörrar till förändring. Nu har jag fallit – utan att slå mig – nu flyger jag."

    Och du kommenterade med följande ord:

    "Det största visdomen av alla är: Lyssna på ditt hjärta, se tecknen som du får på livets väg och lev din dröm :) Så detta beslut kan inte vara fel med tanke på hjärtat och tecknen."

    Så fina Carina, Nu är det min tur att ge tillbaka dina ord till dig. Du vet ju...Tecknen finns som sagt där, ditt hjärta har väntat ganska lång stund på dig. Den enda som har satt gränserna i det här fallet är du själv.

    Kram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Christin :)
    Lite kul att jag skrev dom orden som komentar på ditt inlägg.
    Jag har ju hela tiden haft kunskapen om detta men man ska leva som man lär också och det är inte lika lätt alla gånger :). Sen är det väll kanske så att det är en mognadsprocess men väntar man för länge så slängs man snart rätt ut så att man inte längre har något val.

    Tusen kramar till dig

    SvaraRadera