torsdag 7 april 2011

Möjligheter



Vaknar upp till denna otroligt gråa, trista och blöta dag...ja så kunde den ha fortsatt att vara om jag hade tillåtit det. Det är sånna här dagar som gör det så tydligt att vi är skapare av vår egen verklighet.
Visst har jag kunna valt att bara varit kvar i min första känsla, grått, trist.. men på en skala 1-5, hur kul hade den här dagen blivit då? Så jag bestämde istället att det här kommer att bli en otroligt bra dag :).
Bara av att jag förändrade min tanke så kände jag mig genast gladare. Så jag drog på mig stövlarna och satte på mig Stefans stora regnrock för att gå ut med Iron på vår vanliga morgonpromenad med ett leende på läpparna (inte från Iron dock, han gillar inte att bli blöt).
Jag bestämde mig för att vara medveten om min promenad, inte bara gå den slentriant.
Jag andades den härligt friska luften och jag lyssnade och tittade på svanarna som har kommit, jag såg den underbara viden och blockade med mig några kvistar hem.
Och jag tänkte att -Gud va bra att det regnar, för då försvinner snön ännu fortare.
Nu sitter jag på jobbet och har en hel dag framför mig, en hel dag med möjligheter.

Möjligheterna ligger framför oss alla och genom att vara i harmoni med vår egen natur, så ger existensen oss precis det vi behöver. Njut av flygturen! Och fira alla de under som finns i landskapet under dig.
Sinnet kan acceptera vilka gränser som helst, varsomhelst. Men i verkligheten är det inte existensens natur att ha några gränser. För vad skulle finnas bortom gränsen?

Njut nu av denna dag och gör den till den bästa.

Tusen kramar och solstrålar

2 kommentarer:

  1. Aldrig har jag väl varit så glad att läsa din blogg som idag .. dessa ord var precs vad jag behövde läsa idag :))

    Tack för dina visdomsord och för att du fick mig att le bakom tangentbordet igen ;)

    Tusen kramar till min ljusets syster.

    Kärlek // Anna

    SvaraRadera
  2. Va bra att jag även kunde få dig att le.
    Visst är det fantastiskt när man upptäcker att det faktiskt kan vara lätt att påverka sitt eget mående ibland och även dagen :).

    Kramar i massor

    SvaraRadera