tisdag 26 april 2011

Åhhh

vilken underbar ledighet det har varit. Massor med ledig tid med hela min kära familj, massor med tid för att vistas i skogen, massor med värme & sol och massor med god mat & gotta :).
Det har verkligen varit helt fantastiskt.
Jag har njutit i hela min själ och hjärta, jag har varit medveten om varje minut och det slår mig hela tiden vad otroligt lyckligt lottad jag är, att jag bor där jag bor, att jag har en familj, att jag har vänner, att jag är frisk (skapligt i alla fall :) ), att jag kan se allt det vackra, att jag kan höra fåglarnas underbara sång, jag skulle kunna fortsätta med ännu mer men jag tror att ni förstår vart jag vill komma.

Att känna tacksamhet.

Och jag är verkligen tacksam över allt jag har haft, har idag och kommer att få imorgon.



Livet är en resa, en för evigt pågående process. Det är inte en väg till en slutstation, själva resan är livet, inte på väg mot någon plats, inte på väg mot något mål. Vad skulle vi göra om vi kom fram till slutstationen. Dom flesta försöker vara på väg mot något mål i livet men få tänker tanken på vad som skulle hända när vi väl står där. Jag tror att vi med snopen min skulle stå där, ingenstans att ta vägen - jag har nått slutstationen och under resans gång har jag förlorat allt pga att jag haft sån focus på slutmålet, jag som stressade så och oroade mig så mycket, och detta är resultatet.

Att bara dansande med glädje färdas framåt utan bekymmer på målet. Resan är målet. Att hela tiden vara medveten med ett öppet sinne. Varje steg på vägen är viktiga i sig.
Att acceptera och omfamna det nya. Denna öppna och accepterande attityd är en invitation för nya vänner och upplevelser i våra liv.

Jag älskar livet, jag älskar dagen, jag älskar natten, jag älskar solen, jag älskar regnet - ja, jag älskar så otroligt mycket och kärleken är störst och den övervinner allt.

Och jag sänder massor med ljus & kärlek till er alla.
Med en önskan om att ni njutande och med öppet sinne vandrar denna dag på livet stig.

Tusen kramar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar