onsdag 13 april 2011

Att öppna upp och vara mottaglig

(bild lånad av Google.se)

Kom på mig själv igår att inte vara speciellt medveten, det som var bra med det var att jag kom på det, eller hur? :).
Jag vet ju att när jag irriterar mig på händelser eller andra personer så är det ju ofta något i mig själv som inte är som det ska. Och när jag började att titta på det sättet, utifrån mig själv så blev allt så tydligt. Det var som en glödlampa som tändes och jag förstod varför jag reagerar som jag gör.
Nu när jag äntligen har förstått (igen) men denna gång så tänker jag inte vara passiv längre utan nu ska jag följa min egen önskan och jag är öppen för att se vart den bär mig.
Kanske inte slutmålet blir det jag tror idag men jag är övertygad om att det blir till mitt högsta bästa.
Jag tänker öppna upp och vara mottaglig.
Känslighet, intuition och medkänsla är de kvaliteter som löser upp alla hinder som separerar oss från varandra och helheten. Dessa egenskaper ska jag lyssna på och följa.

Läste min vän Annas inlägg om Respekt på hennes blogg nu på morgonen. http://meaculpabellus.blogspot.com/
Och det är så sant det hon skriver. Och det var ytterliggare ett kvitto på att det jag står inför nu är rätt.

För att komma dit jag vill så måste jag framförallt respektera mig själv och mina drömmar.
Utan mitt deltagande så händer inget alls, men med det så öppnar jag nya dörrar.

Så valet är mitt och jag har fattat det :).

Nu ska jag verkligen vara skapare av min egen verklighet.

Tusen kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar