måndag 18 april 2011

Rikedom

(bild lånad a Google.se)

Vad är rikedom?

Om man kunde förvandla upplevelser till pengar så skulle jag vara ekonomiskt oberoende nu.
Men nu är det så att pengar inte är rikedom för mig. Rikedom är något man har kvar, något man delar med andra, något man minns och som aldrig försvinner.
Jag är verkligen lyckligt lottad, jag har en härlig familj, fantastiska vänner och massor med ljus och kärlek som omger mig. Vad kan ha ett högre värde än det?

Min helg har varit fantastisk, förrutom att njuta av det härliga vädret så har jag krattat, planterat och donat. Umgåtts med min familj, ätit en massa gott och vistas mycket ute i naturen med vovvarna. Äldsta sonen är hemma på påskledighet så nu är hela familjen samlad, underbart :).

Åhhh..det spritter lika mycket i mig som det gör i björkknopparna.
Och jag känner en sån otrolig tacksamhet för den rikedom jag har.

Rikedom är att ha kärleksfulla relationer.

(bild lånad av Google.se)



Tusen kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar