torsdag 21 april 2011

Att dömma utifrån ...




Ofta så gör vi det som vi tror att andra förväntar sig att vi ska göra. Vi är oftast inte medveten om detta beteende men det fina i kråksången är att vi kan bli det. Hur kan vi tro att vi vet vad andra tänker och vilka förväntningar dom har och har man verkligen rätt att ha förväntningar på andra. Kanske är det en illusion?
Jag tror att våra beslut som är tagna utifrån detta aldrig kan bli rätt. Jag är unik med alla mina egenskaper, oavsett hur dom ser ut. Men det är jag.

Våra förväntningar är en av dom största orsakerna till konflikter och mänskligt lidande.
Så förvänta dig inte att jag skall vara den du tycker jag borde vara.
Förvänta dig inte att jag skall vara någon annan än den jag är.

När du förstår att jag är den jag är, så slipper dina egna orealistiska förväntningar på mig, skapa besvikelse och upprördhet inom dig.

Tusen kramar & massor med ljus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar