onsdag 24 augusti 2011

Vaknar

till en underbar morgon. Rådimman täcker havrefälten utanför mitt fönster. Luften jag andas är frisk och härlig. Jag kan skymta solen någonstans bakom dimman och känner i hela kroppen att det kommer att bli en underbart bra dag.
Kommer på mig nu när jag skriver att jag använder ordet underbart hela tiden.
Hihi..det är säkert många som stör sig på det med men det gör ingenting för just nu så är jag fylld med en, just det, underbaaaaarrrr känsla :).

Hösten är på intågande, min underbara höst då jag kryper in i mitt ide och bara är.
Jag välkomnar den med öppen famn, jag ska nu börja gå igenom det år som varit och samtidigt fundera över vad jag vill drömma in i det nya. Det står ju inte på förrän det är Samhain.

Något kring Samhain håller på att växa fram inom mig, en träff med några fantastiska vänninor kanske?
Ja, något blir det i alla fall, så nu laddar jag för den 31 Oktober.

Men först så ska jag ta vara på och njuta av denna dag och denna tid.



Jag känner tacksamhet för svampen och bären jag plockat i skogen och för frukten jag nu kan skörda i min trädgård och jag lovar att jag inte ska glömma bort att ge något tillbaka.

Massor med kärlek & ljus till er alla :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar