tisdag 30 augusti 2011

Det sanna jaget

För att kunna leva ett liv i totalitet, balans och harmoni så tror jag att man måste hitta det sanna jaget.
Den jag verkligen är, utan att ge vika eller ändra på något för att vara som alla andra.
Vi är inte som alla andra, vi är vi och vi är alla unika.

Jag tror att mycket av det sjuka hos  människorna i vår tid beror på att vi känner en tomhet, en tomhet som vi inte riktigt förstår. Vi försöker fylla denna tomhet med att lyckas i karriären, köpa oss en massa statusprylar mm, vi stressar för att vi ständigt söker.
Jag kallar detta symboler.
Om vi med hjälp av symboler försöker tillfredställa vår längtan efter frihet och trygghet så kommer vi inte att finna det.

Min tro är att livet handlar om att komma tillrätta med sin insida genom att titta på oss själva med vårt sanna jag och inte med egots ögon. Jag säger inte att det är lätt, det krävs tid och angagemang.

Idag så lever dom flesta av oss våra liv utifrån och in istället för inifrån och ut.
Vi gör det som vi tror att det förväntas av oss utifrån, för att vara lika, för att passa in, för att inte vara annorlunda, för att få bekräftelse mm. Genom vårt handlande och varande så talar vi om vilka vi är. Vi tar med oss detta in inom oss själva fast att det inte är vi, men vi gör det ändå. Vi blir lika för att passa in.

Det är när vi börjar att leva inifrån och ut som vi kan fylla tomrummet, utan rädsla så är vi dom vi är, vi följer vårt hjärta och vår inre röst och då hittar vi rätt. Det som är rätt för oss själva.

Att hitta det sanna jaget är av yttersta vikt för vårt mående.
Därför att ett liv utan glädje, passion och kärlek är meningslöst. Det är grått och enahanda, ett liv där vi sätter den ena foten framför den andra och mekaniskt tar oss fram, utan några känslor.
När vi känner äkta glädje och mening är när vi gör det vi brinner för, då tänds också passionen och kärleken till oss själv och livet.

När vi får kontakt med vår själ så kan vi på ett rent och avklätt sätt uttrycka vilka vi är.

Jag är inte den du tror jag är
Jag är inte den jag tror att jag är
Jag är den jag tror att du tror att jag är


Sänder massor och åter massor av ljus, kärlek och kraft till er alla.
Med en önskan om att ni hittar ert sanna jag, så att ni får ett liv som är ert till 100%. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar