måndag 15 augusti 2011

Helgen

har varit helt underbar och lång. Jag har verkligen mått bra med mitt fejande, läsnade och mysande.
Jag har redan höstkänslor och jag njuter. Att tända ljus, spela avslappnande musik, tända lite god myrra och vända mig inåt, att betrakta och reflektera över det mesta.

Idag kommer äldsta sonen hem på besök, ska bli så mysigt, hela familjen samlad i 2 veckor.
En sak vet jag med säkerhet och det är att mina barn aldrig kommer att bli stora i mina ögon, visst jag vet att dom är vuxna och bemöter dom därefter men jag kommer alltid att gosa, skämma bort och älska dom som mina små älsklingar :).

När jag tänker vidare på detta så kommer jag fram till att alla, precis alla behöver trygghet, bekräftelse och massor med kärlek för att ha möjlighet att kunna ge det till andra, för att inte skada eller såra.





Så idag bestämmer jag att det är Kärlekens dag, idag är det kärleksfulla handlingar som gäller, till 100%. Bara strö det omkring oss, för om det är något som inte kostar något att ge så är det att visa omtanke och kärlek.

Sänder massor med ljus & kärlek till alla där ute :).

2 kommentarer:

  1. Ja, tänk om alla kunde gå i kärlekens tecken. Bara vilja andra människor väl & glädjas åt andra när det går bra. Att önska sina medmänniskor framgång o lycka och inte känna avundsjuka eller hoppas att det ska gå åt skogen för andra för att försöka lyfta sig själv.KRAM!

    SvaraRadera
  2. Mmmm.. fatta vilken värld vi alla skulle leva i.
    Underbara tanke, den riktar vi med kraft :).
    Tusen kramar

    SvaraRadera