fredag 19 augusti 2011

Iiihhhhhhhhhhh!!!!!!!!!

Precis så känner jag mig idag, iiiihhhh.. :).
Det är fredag, solen skiner och ikväll så ska jag umgås med 2 helt fantastiska tjejer, vad mer kan man begära?

(bild lånad av Google.se)



Jag fylls med en sån glädje varje gång jag inser vilken otrolig tur jag har,
att jag bor där jag bor, att jag har en familj, att jag har vänner, att jag har mat på bordet, att jag har friskt vatten i kranen, att jag har tak över huvudet, att jag kan glädjas, att jag är medveten, att jag har empati, att jag kan se, att jag kan höra, att jag gör skillnad, att jag har naturen så nära, att jag kan älska och att jag är älskad.

Om jag funderade en stund till så är jag säker på att jag skulle kunna göra listan oändligt lång.
Det jag vill säga eller påminna om är att vi oftast glömmer att känna tacksamhet över det vi har, vi tar ofta saker för givna.



Jag rekomenderar att man tar en stund och skriva ner allt positivt man har omkring sig.
Denna tacksamhetslista kan man sätta på ett ställe så att man ser det varje dag.
Tänk att börja varje dag och vara medveten om detta, då tror jag att de motgångar man möter inte blir lika starka.

Önskar alla en underbar helg :)

Tusen kramar & massor av kärlek sänder jag ut till alla som vill ta emot :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar