fredag 21 oktober 2011

Vem är Hon

Vem är hon
Hon som kallar
Hon vars närhet jag alltid känt
Hon som har följt mig under hela mitt liv
Hon som har funnits vid min sida när jag som mest behövt styrka


Hon är bruset i forsen
Hon är det stadiga i urberget
Hon är värmen i elden
Hon är smekningarna i vinden

Hon är näktergalens sång
Hon är svaren i själen
Hon är elden, vattnet, jorden, luften och eter
Hon är källan
Hon är den livgivande närande kraften
Hon är modern till allt liv

Hon är skaparen och förgöraren

Hon är ljus och mörker

Hon är dag och natt
Hon är jungfrun, modern och den gamla visa
Hon är födelse, död och pånyttfödelse
Hon är naturen, årstiderna och dess cykler
Hon är den energigivande månen
Hon är allas moder
Hon är helheten
Hon är HEL

(bild lånad av google.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar