tisdag 25 oktober 2011

Hels Bön

Jag vill dela med mig av en helt underbar bön som ger en enorm insikt om livets helighet.
Den är ett verktyg som startar en process inom oss, ett uppvaknande så att vi kan se med ljusets och kärlekens ögon, på oss själva och på alltet.

Den är skriven av Margitta "Eldsvan" Wigren, grundaren av Hels Gudinnetempel i Helsingland!



Hels Bön

Du stora moder, du stora Gudinna
Vi hedrar dig och vi tackar dig
Vi tackar dig för den livgivande närande kraften
och för allt liv som du föder fram

Vi ber om att få återvända till dig so dina barn
för att förvalta och förstå livets helighet

Jag tackar dig för elementen som vi kan spegla oss i

Jag tackar dig för dina riken
som vi kan lära oss utav
och förstärka relationen till

Gammelmor Jord, du stora Gudinna

Låt våra steg på dig bli till en bön
av respekt och hedran

Hjälp oss att förstå och åter komma i samklang
med cyklerna, med kretsloppen

Hjälp oss att förstå ebb och flod
mörker och ljus
liv och död och pånyttfödelse
i ett ständigt kretslopp

Hjälp oss att förstå månens gång och rytm
och att vi är en del av allt detta stora, fantastisk

Moder Jord, jag ber att vi åter skall komma i kontakt med livets källa
och att förstå att från den källan kommer vi alla
och att till den källan kommer vi att återvända en gång

Jag ber om förståelsen att respektera barnens eld
att hedra den inom oss och i allt liv

Hjälp oss att i sanning kunna gå in i djupet av oss själva
och finna gnistan inom oss
och lyssna till den
och ge den rätt näring, ge den rätt bränsle
så att den kan flamma upp
och expandera och växa inom oss
så att vi kan beröra andra med vårt ljus

Hjälp oss att förstå livets cirkel
och att vi är en del av den

Jag ber dig  Gudinna
att du vägleder oss på vägen
med ditt ljus

Jag ber att du tar oss vid handen
och leder oss mot
visdom, upplysning och fred.//

Massor med ljus och kärlek sänder jag ut till alla och alltet!
Tusen kramar :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar