fredag 14 oktober 2011

Prövningar, Lärdomar, Växt och Insikt



Det är de svåra händelserna i livet som vi lär oss utav och som hjälper oss att växa.
Till och med om du kanske tittar tillbaka på något du har gjort och säger "Jag önskar att jag inte hade gjort det", så var det inte ett misstag, det var en läxa, en möjlighet att lära dig något, och troligtvis så lärde du dig något av det.
Gissa vad som händer om vi inte lär oss av de situationer som vårt högsta bästa ställer oss inför?
Jo, vi får möta samma prövning igen!
Hur många gånger i våra liv har vi inte ställt oss frågan, "Varför händer det här mig hela tiden?"
Istället för att fråga "varför" så kanske vi kanske skulle fråga " Vad ska jag lära mig av detta?"

Det är dags att komma ihåg vem du är, att du är större än du någonsin kunnat föreställa dig, att det är ditt högre jag som omger ditt liv och som leder och guidar dig in i de situationer du upplever så att du lär dig och kan växa.

Det är dags att komma ihåg varför du valt att komma hit och vilka gåvor du kan ge till världen i exakt denna tid. Varje levande varelse är ett uttryck av The Great I Am, sammankopplad till källan av all kärlek och av allt ljus, källan till allting.
Det finns inte någon anledning för dig att tro mindre om dig själv eller tro att du är obetydlig.
Du är mer magnefikare än du någonsin kan föreställa dig.

Så tänk inte mindre om dig själv eller andra, vi har alla våra olika läxor att lära.

För att få svar på vem du är, att känna och förstå att du är The Great I Am så kan det underlätta att du förstår att du inte är ditt jobb, du är inte är din status i samhället, du är inte den roll du har i familjen, du är inte din framgång/prestation eller dina misslyckanden, du är inte din relationshistoria, du är inte dina samlade erfarenheter, du är inte din personlighet, du är inte din identitet eller din kropp. Du är inte vad andra tycker eller tänker om dig, bra eller dåligt.

Vad har du kvar när allt detta är borta, inklusive din fysiska kropp, ditt namn och ditt ansikte?
Vad har du kvar när du tar bort allt som du normalt tror att du är?
Detta är grunden för att komma i kontakt med ditt högsta jag "The Great I Am" - att hitta storheten inom dig som är Du, som inte begränsas av den du tycker eller tror att du är.

När du skalar av allt det som är oväsentligt, så börjar du känna och komma i kontakt med ditt högsta jag "The Great I Am" , din själ.

Massor av Ljus & Kärlek sänder jag till er alla med en önskan om att ni får en härlig helg!
Tusen kramar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar