måndag 17 oktober 2011

Barnen & de gamla

 (bild lånad på google.se)

Vi har glömt bort våra gamla, det gör mig så ledsen men det är sant.
Samhället av idag har gjort att vi skyfflar undan dom när dom inte längre kan ta hand om sig själva, vi har tagit ifrån dom deras uppgift som dom bär på, visheten, kärleken och känslan av att deras uppgift saknas. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst i detta ämne men jag tror att ni alla förstår vad jag menar.
De gamla och barnen är det viktigaste vi har, dom är våra lärare.
De gamla bär på visdomen som man får efter ett långt liv oavsett hur det har sett ut, barnen bär på kärleken och klarheten, dom bara är kärlek.

Alla de gamla och barnen måste vi måna om, lyssna på och ge ljus & kärlek.
Det är allas vår uppgift oavsett om det är våra gamla/barn eller andras.
Vi måste visa dom respekt, omtanke och kärlek.

Tusen kramar och massor av ljus & kärlek sänder jag till er alla :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar