onsdag 29 juni 2016

Medveten närvaro

(bild lånad av Google)


Ser fram emot att möta varje sommardag med ett öppet sinne.
Ingenting är planerat och det känns så fantastiskt bra,
känns nästan som att semestern kommer att bli längre.
Detta tror jag beror på att jag inte har siktet inställt på något inplanerat som ligger längre fram utan jag är här och nu,
fullständigt närvarande.


Jag njuter av allt det vackra som naturen nu ger, växternas prakt, fåglarnas kvitter, solens värmande och helande strålar,  regndropparnas renade och rogivande smatter, havets svalkande vatten och solljusets livgivande kraft.

Jag ska väcka upp elden inom mig och ge den rätt näring så att den kan expandera och växa.
Att vara medveten om cyklernas gång och att följa dom balanserar upp hela mig.
Jag ska försöka vara så långt bort ifrån sinnets spel som jag bara kan och lyssna på och följa mitt hjärtas röst.
Närvaro skapar balans mellan tanke, känsla och handling.

Avslutar med kloka ord från Socrates
"The secret of change is to focus all off your energy,
not on fighting the old,
but on buildning the new"

Njut av dagen i fullständig närvaro!

Tusen kramar och massor av ljus & kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar