torsdag 16 juni 2016

Att vara



Att vara den man själv känner att man är kan upplevas vara svårt men det är bara en illusion.


Det är så många dolda och synliga normer som talar om vad som är ok och inte.
Dessa normer har jag nu raderat ifrån mitt varande,
jag vet vem jag är och vad jag är och det är helt ok.

Bilden är tagen en underbar sommardag i Hudiksvalls skärgård och för mig så gav detta ögonblick mig insikten om att jag är så mycket mer än jag trott,
bara jag höjer blicken och ser bortom.

Det vi behöver ha med oss i vårt varande och görande är att inte jämföra oss med andra,
att se och bemöta andra som vi själva vill bli sedda och bemötta, att handla utifrån allas högsta bästa, att möta människor där dom är
och att sända ljusa och kärleksfulla tankar till alltet.

Så älska dig själv för alla dina unika egenskaper, du är perfekt som du är!
Einstein sa det bäst genom att säga:
"Alla är ett geni, men om du dömer en fisk genom dess förmåga att klättra i ett träd,
kommer den att leva hela sitt liv i tron att den är dum."

Var dig själv, vara glad att du är du, du är perfekt!

Sänder tusen kramar och massor av ljus & kärlek


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar