torsdag 30 juni 2016

Inställning

(Bild lånad på Google)

Att känna att man måste göra saker eller att välja att vilja göra dom gör stor skillnad.

Visst, vissa saker är inte alltid roliga att göra men om man försöker att göra det bästa av situationen så brukar det underlätta.

Igår när jag kom hem efter jobbet så hann jag med så otroligt mycket och det var saker som inte står högst på min "gillar att göra lista" och egentligen så kände jag mig alldeles för trött för att utföra dom över huvud taget men jag tog tag i det ändå.

Jag började med att klippa gräset, gick in i det jag gjorde och var medveten om hur fint det blev och hur gott det doftade, när det var klart så  tog jag en kopp kaffe och satte mig på bron i solskenet och njöt av både den nyklippta mattan, det nybryggda kaffet och den värmande solen.
Det var verkligen en helt fantastisk kväll :)

Sen så tog jag tag i nästa projekt och det var tvätt och städ. Med den redan goda känslan jag hade så var det inga problem. Startade min favorit spellista på spotify och började, arbetet flöt på utan problem och jag njöt av resultat städningen gav och av vetskapen om att tvätten skulle dofta underbart efter att ha fått torka ute. Bara tanken av att krypa ner i en renbäddad säng och känna doften gjorde mig lyrisk.

Efter detta så var jag ganska nöjd med min kväll och satte mig på altanen för att njuta av ännu en kopp kaffe. Upptäckte då att blommorna både behövde vattnas och plockas, tog tag i det direkt och det förhöjde mitt välmående ännu ett steg.

Satte mig och bara kopplade av, njöt av blommorna, den varma och vindstilla luften, doften från den nyklippta gräsmattan, tanken på ett städat hus och den rena tvätten.

Trots allt görande av saker som inte står högst på min lista så kunde jag inte vara nöjdare, jag kröp ner med ett leende på mina läppar och ett otroligt lugn i min kropp.

Önskar er alla en fantastisk dag, tänk på att vi skapar vår verklighet både i det stora och det lilla :)

Tusen kramar och massor av ljus & kärlek sänder jag er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar