onsdag 23 mars 2011

Mitt Autentiska Jag

(bild lånad av Google)

Jag inbillar mig att det är många med mig som funderar en hel del på vad det är dom ska göra.
Man har liksom inte hittat rätt än. Man känner i magen att det jag gör idag inte riktigt är min grej, men vad ska jag göra då???
Det är mycket som har hänt med oss under vår uppväxt, påverkningar ifrån olika håll, familj, vänner, samhäll mm. Så det är inte konstigt om vi tappar bort oss själva.
Ofta så formar vi oss efter hur vi tror andra förväntar oss att vara, vi vill ju alla bli sedda och bekräftatade men vad är det som säger att vi inte skulle bli det om vi gick vår egen väg?

Det som är så fantastiskt är att vi alla kan hitta tillbaka till den vi igentligen är :).
Att börja titta på oss själva med ärliga ögon, inte försköna något, vilket vi oftast gör.
Och ställa oss frågorna: vilka egenskaper är mina?, vad har jag för åsikter?, vilka är mina grundvärderingar?, vilka är mina intressen? och till sist det viktigaste av allt, vad brinner jag för?
Att gå dit elden brinner som starkast är det viktigaste, för det vi tycker om att göra är vi oftast duktigast på. Det här med elden är otroligt viktigt i alla aspekter, men det återkommer jag till en annan gång.

Jag säger inte att det är lätt men med lite vilja och en önskan om att hitta dit så kommer vi att lyckas.

Så nu är det dags för lejonet att inse att han inte är ett får i flocken som gör som alla andra,
utan med ett rytande lämna den och gå sin egen väg.

Lejonet säger:
Ett öppet hjärta är ett modigt hjärta. Min gåva till dig är att vara modig.
Var stolt över vem du är. Låt världen ta del av din begåvning och din visdom.
Ett modigt lejon gömmer sig inte.

Tusen kramar

1 kommentar:

  1. Men det är ju precis så det är .. man behöver inte vara ensam i det hela men vara stark i det stora och för att vara det måste man gå sin egen väg här i livet och ta sina egna beslut om vad som är bäst för just mig.

    Kärlek till dig // Anna

    SvaraRadera