torsdag 24 mars 2011

Kvitto :)

Jag blir lika glad varje gång det händer :).
Igår så skrev ju jag lite om mitt autentiska jag, det är något jag spånar mycket i just nu och vet ni vad?
Nu på morgonen så tog jag ett Tarotkort och gissa vad som kommer, jo, uppfostran.

Det kortet säger så här:
Om du inte släpper taget om din personlighet kan du inte hitta din individualitet. Individualitet har existensen gett oss, personlighet har samhället påtvingat oss. Personligheten är socialt accepterat i samhället. Samhället kan inte acceptera individualitet, därför att individualitet inte följer efter som får gör. Individualitet har ett lejons kvalitet; lejonet går sin egen väg.
Får går alltid i flock och hoppas att det är tryggt. I en skock känner man sig tryggare, säkrare.
Om man blir attackerad finns större möjlighet att skydda sig själv, men att vara för sig själv?
Endast lejonet strövar fritt.
Och varenda en av er är födda som lejon, men samhället präglar er, programerar ert sinne som ett får. Det ger dig en personlighet, en trevlig personlighet, snäll, mycket bekväm, mycket lydig.
Samhället vill ha slavar, inte människor absolut hängivna sin frihet.
Samhället vill ha slavar, för makt kräver lydnad.//

Mmm...mycket att fundera på kring detta kort.

Var nu det lejon ni är ämnade att vara :)

Massor med kramar

2 kommentarer:

  1. Ja, jag är inte förvånad och jag håller med dig om att det är skönt med dessa kvitton. Klarare och tydligare vägledning går inte att få. När vi upprepade gånger får denna hjälp kan man undra varför man tvekar. Det finns ju där, allting klart, det är bara att våga.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Där sa du något viktigt, Våga.
    Att känna rädslan men våga ändå :).
    Kram

    SvaraRadera