tisdag 28 juni 2011

Ut med det gamla

Midommarhelgen har verkligen varit helt fantastisk. Den tillbringades på långholmen i Söderhamns vackra skärgård. Vi var både vuxna och barn, precis som det ska vara. God mat, jordgubbar och en massa lek och dans. Jag njöt av allt det vackra, havet, svanparet med sitt bo, måsungarna som med hungriga magar ropade efter mer mat och deras föräldrars ständiga jakt för att mätta deras hunger.
Naturen står verkligen i full blom, helt underbart.
Jag var vaken hela midsommarnatten, kröp ner först när de andra började vakna.
Det var magisk natt och en lärorik natt, en perfekt natt för introspektion.




Jag hade en liten kompis med mig hela tiden, en pigg liten ekorre som hela tiden rörde sig runt mig, han funderade nog vad jag var för konstig filur. Han var så otroligt söt med sina små pigga ögon och hans budskap var precis vad jag behövde bli påminnd om: ut med det gamla och in med det nya :). För att få plats med något nytt så måste man städa bort något gamalt som man inte använder sig av längre och därigenom skapa nya möjligheter. Han lär mig också upptäckarglädje, att med ett barns ögon se mig omkring och utforska allt jag både ser och känner.

Det var mycket mer som kom till mig men det är mitt alldeles egna och kanske delar jag med mig av det när jag själv har förstått och förankrat det med mitt inre.

Önskar alla en helt underbar dag och jag ber att ni alla ska fyllas med kärlek och lek :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar