onsdag 8 juni 2011

Sommar, kärlek och den blomstertid nu kommer


Nu står vi inför en helt underbar tid. Värmen har kommit och jag hoppas att den är här för att stanna.

Just nu så njuter jag av att få följa min yngsta son in i vuxenlivet. På lördag så är det bal och på onsdag studentdax. Kan inte fatta vart tiden har tagit vägen men det jag vet är att den har varit helt underbar.
Han är så otroligt vacker, både på utsidan och insidan. Att se hans glädje och förväntan inför framtiden, hans drömmar och mål. Och jag tvekar inte en sekund på att han kommer att förverkliga dom alla.

Det är ett privilegium att få vara med på en människas resa genom livet och jag kan inte hitta något annat som har skänkt mig så mycket glädje som mina barn. Visst ibland har man slitit sitt hår men det är ju sånt man skratttar åt idag. Dom kommer alltid att vara mina små kultingar men jag måste inse att de nu är män, två underbara små män :).

Jag njuter av varje dag jag får vara vid deras sida och det bästa jag vet är att dom fortfarande kommer och ger mig en godnattkram, ja inte bara då, för dom är ganska duktiga på att kramas annars också, undrar om jag har någon bidragande orsak till detta beteende? :).

Jag känner en otroligt stark kärlek, inte bara till mina barn utan till alltet, till livet, till sommaren, till fåglarna, till naturen, till vänskap, till släktskap, till möten och till kärleken.
Jag är så tacksam över att mina barn valde mig som sin mor och jag är så tacksam över allt dom har lärt och gett mig i min vandring på livets stig.

Jag ler och sänder massor med kärlek och kramar till er alla :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar