torsdag 24 november 2016

Meningen är att ge!


Vi mår bra av att ge. Vår uppgift är att ge till andra och genom att ge till andra så får vi också möjlighet att ta emot det andra ger oss!


Alla har vi en uppgift att utföra och oberoende av vad vi gör så gör eller ger vi något till någon annan. Oavsett vad din yrkesroll är så innefattar det oftast att du ger något till någon annan. Även i din roll som familjemedlem eller i din vänkrets så är det detsamma.

Att hitta sin sanning, sin dröm, hjälper oss att hitta vår verkliga uppgift i livet.
Vi arbetar oftast inte med det vi brinner för, det ser vi som vår hobby men vi behöver vända på det. Det är vår hobby, vårt största intresse som är det vi bör arbeta med för att verkligen kunna ge det vi är ämnade att ge. Det är det givandet vi själva mår allra bäst av.

Vi är inte bara givare, utan även mottagare av det andra ger oss.
Ett givande och ett mottagande i ett ständigt kretslopp

Har varit medveten om detta under min dag, så spännande. Tidningsbudet som gav mig min morgontidning. Busschauffören såg till att jag tog mig till jobbet. Mina kollegor hjälper och ger mig det jag behöver för att vi ska kunna ge vår kund det den beställt. Brevbäraren kommer med paket av det vi har beställt, saker som vi behöver för att kunna kunna leverera/ge det kunden har beställt. Butiksbiträdet ger mig möjligheten att kunna handla i butiken. Vännen som gav mig en kärleksfull kram Ja, listan kan göras hur lång som helst. Otroligt givande att se. Att verkligen se och få en förståelse för hur mycket vi alla hela tiden ger :)


Känner stor tacksamhet för allt ni ger, alla ni som möter mig under min dag!


Sänder er ljus, kärlek och helande kraft!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar