onsdag 2 november 2011

Vad vinner man på att ....

såra andra människor?


Hur jag än försöker att förstå så kan jag inte finna svaret.
Visst det kan bero på en massa saker, gamla mönster, eget mående, rädsla o.s.v...
men det gör det ändå inte förståligt eller acceptabelt!
Och den som sårar kan ju inte heller må bra av det men jag tror inte att man är ovetande om vad man gör.
Man måste ju se i ögonen på den man sårar hur ont det gör och ändå väljer man att göra det om och om igen!
-Så, varför gör man det?

Det skadar bara och orsakar smärta.

Och när man blir sårad av dem man älskar så gör det tusen gånger ondare.
Jag försöker verkligen förstå, jag vänder och vrider på det men finner ändå inget svar.

Sänder massor av kärlek & ljus till er alla och alltet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar