onsdag 1 oktober 2014

Insikt

Jag vet vad min uppgift är och jag ska göra allt som krävs för att följa den.
Har letat länge, hittat svaret flera gånger men inte trott och förnekat det lika många gånger.
Men nu så finns svaret i hela mitt väsen och jag kan inte längre blunda och vill inte heller blunda.
Är medveten om att denna resa inte enbart kommer att vara en dans på rosor men det är de tillfällen där dans uppstår som kommer att ge mig kraft att gå vidare.


Jag har ingen plan utan tänker bara följa flödet, möta allt med respekt och acceptans,
i vetskap om att allt är precis som det ska vara.
Att förändring sker och att döden möter oss alla är det enda vi vet med säkerhet.
Men en sak kommer alltid att finnas kvar i universums själ:
Spåren av min kärlek. Trots misstagen, besluten som andra blev lidande av och de stunder jag själv inte trodde att den fanns.

Kärleken

är tålmodig och hänsynsfull
aldrig misstänksam eller avundsjuk
aldrig skrytsam eller stolt, och aldrig överlägsen, självisk eller fräck.

Den kräver inte att få sin egen vilja fram.
Den är inte irriterad över andra, inte långsam
och den lägger knappast märke till när andra handlar fel.

Den är aldrig glad över orättvisan, men gläder sig alltid när sanningen segrar.
Kärleken är trogen vad det än kostar.
Den förväntar sig alltid det bästa,
hoppas i det längsta och är beredd att uthärda allt,
kärleken lever vidare i evighet.


Sänder mängder av ljus och kärlek till alla och alltet :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar